17.06.2008 20:50

Jeseníky reportáž

 

Králický sněžník Reportáž od Vlastíka Musila

Cyklistický výlet na Kralický Sněžník a Dlouhé Stráně

09.06.2008

Ve dnech 30.5-1.6.2008 jsem se zúčastnil cyklistického výletu do Jeseníků s cyklistickým oddílem Skalpealteam ze Zlína. Na úvod chci podotknout, že jsem s touto skupinou byl na cyklistickém výjezdu poprvé. Byl jsem předními členy vedení teamu upozorněn na to, že se bude jednat pravděpodobně o náročný výšlap v terénu a proto mi doporučili zajistit si horské kolo. Zpočátku jsem této rady moc nebral na zřetel, protože jsem si říkal, že to určitě musím ujet i na svém trekovém kole. Průběžně jsem sbíral informace od lidí, kteří na Kralickém Sněžníku již byli a vyšlo zcela jasně najevo, že bez horského kola to nepůjde. Byl jsem nucen si tedy sehnat horské kolo.V tomto případě mi trn z paty vytrhl samotný president Skalpealteamu, kdy mi zapůjčil jedno své horské kolo a musím říci, že to byla jedině správná volba. Na tomto místě ještě ještě uvádím, že jsem jel poprvé v životě v terénu na horském kole a k tomu zapůjčeném. V můj neprospěch rovněž hrála i skutečnost, že jsem byl večer před odjezdem dosti nachlazen a vystresovaný z toho co mě čeká a z toho, že jedu s dosti ostřílenou partou cyklistů. Ovšem vůle to zvládnout byla veliká.

30.5.2008 (pátek): tento den se nesl v duchu příjezdu a ubytování členů Skalpelteamu v obci Ostružná. Mimochodem vesnička je to velice pěkná. Večer proběhl v přilehlé restauraci ubytovny, kde jsme se seznámili s místními pochutinami a dále alkoholickými a nealkohoickými nápoji. V mém případě to bylo velice decentní, protože nervozita z dalšího dne byla obrovská. Ovšem ostatní členové se věcmi okolo prvního výjezdního dne nezabývali a vesele hodovali. Až jsem si říkal, jestli budou schopni někteří z nich ráno vyjet. A samozřejmě vyjeli všichni.

31.5.2008 (sobota): Kralický Sněžník- po snídani a technickém vyladění kol byl jasně určen plán a cíl trasy, Kralický Sněžník a zpět do Ostružné. Vyrazili jsme z Ostružné a postupně se napojili na červenou trasu vedoucí přímo ke Kralickému Sněžníku. První zastávkou na trase byla hospoda "Paprsek". Zde byli členy doplněny zásoby točeného piva a jelo se dál. Následovalo několik pro mě osobně náročných sjezdů. Rovněž se na červené trase objevil po těchto sjezdech úsek, který znamenal boj s kolem a se sebou samým z důvodu dosti těžkého terénu a prodírání se různými houštinami. Po těchto peripetiích jsme stále pokračovali po červené pěknou hřebenovou trasou. V jednom místě, již kousek od Kraličáku došlo k dělení značek na červenou a modrou. Modrá značka vedla k pramenu řeky Morava. Jádro teamu (tedy skoro všichni) se rozhodlo zkusit jet po modré značce a dva rebelové, tedy já a kolega Lukáš se rozhodli držet se původního plánu a jet po červené ke Kraličáku. Tady už mi trochu začínaly docházet síly, takže nastoupila konzumace různých energii doplňujících tyčinek a gelů. S Lukášem jsme tak postupně směřovali k vrcholu Kraličíku. Je potřeba zmínit , že jsme všichni věděli o tom, že na samotný vrchol Kralického Sněžníku se nedá dostal ani s kolem ani pěšky bez kola. Vrchol Kralického Sněžníku je zcela nesjízdný. Takže jsme svoji pouť skončili na chatě Návrší, která se nachází cca 4 km od samotného vrcholu. Usoudili jsme totiž, že už nic dalšího vymýšlet nebudeme a pošetříme síly na cestu zpět. Myslím, že jsme se dostali jak nejdál to bylo možné. Zpátky jsme se vydali již po klasických asfaltových cestách. Konkrétně jsme sjeli do obce Stříbrnice a pokrčovali dále přes Staré Město pod Sněžníkem, Šlégov, Vikantice a Brannou zpět do Ostružné. Lukáš sebou měl i navigaci GPS, která se nám v určitou chvíli velice hodila, protože v rozhodující chvíli hrozilo špatné odbočení z trasy. Takže díky Lukášovi za GPS. Domů jsme se vrátili asi okolo půl 5 a já osobně dosti vyřízený. Ovšem s dobrým pocitem, že jsem to zvládl. Odměnou za cestu nám bylo večer celé upečené selátko, které bylo opravdu výtečné. Konzumace alkoholu v tento večer jsem se již neúčastnil z osobních důvodů :-). Dle sdělení účastníků, nebyl tento večírek tak vydatný jako ten předchozí. Trasa výletu: Ostružná-chata Paprsek-Medvědí bouda-Kunčická hora-Kladská brána-lesní Kaple p.Marie-chata Návrší-Stříbrnice-Staré Město pod Sněžníkem-Šlégov-Vikantice-Branná-Ostružná; celková delka trasy cca 55 km; použitá mapa-Kralický Sněžník č.53, turistická mapa edice klubu českých turistů v měřítku 1:50 000, stav k roku 2007.

 1.6.2008 (neděle): Dlouhé Stráně-nedělní den byl odpočinkový a každý člen jej mohl trávit po svém. Na neděli byl ale rovněž stanoven cíl,kterým byla přečerpávací nádrž Dlouhé Stráně. Kdo chtěl tak jel.Ta se nachází v Jesenických kopcích u Loučné nad Desnou. Auty jsme převezly kola do této obce a vyrazili dobývat toto úžasné vodní dílo. Nohoru vedou dvě cesty po asfaltu a my jsme jeli tou méně strmnější zato však zpestřenou samými serpentinami. Takže při výšlapu byl cíl stále v nedohlednu. Cesta nahoru má 14 km a šlapat takovou trasu ve vedru nebylo opravdu příjemné. Ze začátku jsem nasadil vražedné tempo a chvíli byl dokonce na třetím místě. Postupně mi ovšem docházeli síly, všichni mě začali předjíždět a dojel jsem opět beznadějně poslední stejně jako předchozí den. To mi ale nevadilo. Nahoru jsem dojel ve zdraví a s kola sesedl pouze jednou. Odměnou byl super výhled na nádrž Dlouhé Stráně. Toto vodní dílo má dvě nádrže, jedná je spodní a druhá je vrchní. Spodní nádrž není vidět při výšlapu z Loučné nad Desnou. Spodní nádrž je viditelná při sjezdu dolů z druhé strany. A ten sjezd 14 km dolů byl fakt masakr :-))).

Děkuji členům Skalpelteamu za trpělivost se mnou. Byl to výborný zážitek, příště jedu zase!!

—————

Zpět


Kontakt

Skalpelteam Zlín

Jiří Duben
T.Bati 5135
Zlín
76001