14.06.2008 11:18

Reportáže z akcí

Letošní výlety se konají ve dnech :

30.5. - 1.6. akce "bez bab" Ostružná - Králický sněžník

24.7. - 27.7. "open" (s babama) akce Valtice

Hlaste se zavčasu !

Vítězství je naše !

V sobotu po obědě jsme vyjeli reprezentovat náš team na tradičním Skalpelteam CUP. Po rozbruslení matek s dětmi jsme nastoupili k prvnímu zápasu proti nám zatím neznámému soupeři z vojenské nemocnice Střešovic. Po rychlém začátku jsem strhli vedení na svou stranu a zvítězili jsme 11:1, k dalšímu zápasu jsme nastoupili proti borcům Jablonce a po velmi disciplinovaném výkonu jsme naše přátele z Jablonce porazili 6:1. K poslednímu zápasu jsme nastoupili proti velmi posílenému mužstvu VFN Praha kde se projevil náš týmový duch a po soustředěném výkonu jsme zvítězili 5:3. V následném kulturním programu jsem ještě ocenil životní formu našeho brankáře Karla Kuly jež dostal individuální cenu sympaťák turnaje. V Hockey baru jsme se blíže seznámili s velmi sympatických mužstvem ze Střešovic a jeho fanynkami jež si tímto vybojovali možnost účasti i na příštích ročnících našeho turnaje ... Na závěr děkuji sponzorům - HC Hamé, Johnson and Johnson, SANDOZ a FERRING - Léčiva.

Výsledky turnaje : 1. místo Skalpelteam , 2.místo VFN Praha, 3.místo ÚVN Praha, 4.místo CSKA Jablonec

Jen tak dál !

president

Skalpelteam CUP - 10.2.07 od 13.15 hod pořádám tradiční hokejový turnaj . Letos přislíbily účast teamy borců z Jablonce, ÚVN Praha, a IV.interní kliniky Praha. Začínáme tradičně bruslením pro rodiče a děti našich kamarádů a členů - takže i Vás milí členové !

Přijďte nás povzbudit !

Na kole do Splitu

Stručná rekapitulace:
1.Vzhledem k časovému skluzu způsobené špatným počasím odjíždím s přítelem Pavlem Tomáškem v sobotu ráno 2.9.2006 z Břeclavi (Otrokovice - Břeclav jedeme vlakem).
2. Břeclav - Split od 2.9 - 9.9.2006, celková délka trasy 935 km.

Zde jsou okopírované sms-ky tak jak jsme je vždy večer posílali do Česka.

02.09.2006 21.53.13 Ahoj. Dnes 145 km.Camp u neusiedler see-podersdorf. Pres den proti vetru.Poveceri-pastika.Syr a polevka a ted pivo.Po ceste i vino.
03.09.2006 23.18.37 Dnes 135 km.Rosta 3piva, ja 0,8 vina po sprse a gulasove polivce. Camp supr! narvano- jen osoby 2 z Otrokovic, jsme 30 km pod mestem Sarvar.
04.09.2006 21.42.47 Dnes 151 km. Dojeli jsme v 20.15 za tmy. K cro hranicím do Udulotelap. J e zde camp a bad.
05.09.2006 126 km odpoledne. Spime v sobe v Novska u BiH hranic. Zitra kopce. Zdravi + Merx a Anquetil
06.09.2006 21.49.15 Ahoj! Dnes 118 jiz v kopcich a horku. Druzba s domorodci. Zitra jen kopce. Spime v 600, rano dolu. Zitra spime jiz v Cro.
07.09.2006 22.26.43 Prejeli jsme 2x900 a pak 1250m, supr priroda. Psi nas nahaneli marne! Tesíme se na odpol. More. Spime v Glamac (900m).
08.09.2006 19.43.46. Breclav - Omis 900 km. Postorna-Neusiedlersee-Pamhagen-Sarvar--Likervar-Zalaszetgrot-Heviz-Nagyatat-Barcs-Virivitica-Geresnica-Novska-Bos.Dubica-Priedor-Sanski Most-Klujc-Glamoc-Livno-Omis.

9.9.2006 Přejíždíme ráno do Splitu (36 km) a naloďujeme se na loď, s kterou další týden jezdíme na kolech po Dalmatských ostrovech.

Foto na adrese:

Ahoj Rosťa Oharek

Jizerky reportáž

V pátek odpoledne jsme za stáleho sledování vývoje počasí nasedli do našich vozidel a hurá za dalšími krásami naší vlasti. Po různých zkratkách (co byly vlastně delší ) jsme dorazili do Penzionu Serpentino (přeložím: zákruta a pak další zákruta). Ihned na večeři bylo znát , že v nás odhalili drsné Bikery. Vrchní nám dal vybrat z menu jediného jídla a všem se zavděčil. Jeho "No tak fááájn .." následně zlidovělo stejně jako "Hrubý asfalt". Ráno jsem již nemohl dospat a fotil jsem modrou oblohu jelikož v celé Evropě bylo neskutečně hnusně a my jsme si užívali zaslouženého sluníčka. Po nezbytných přípravách dorazili vodiči a šlo se na ostrý start. (kapitán by mohl vyprávět : jeho start byl tak ostrý, že 2x prorazil duši a následně musel tlačit kolo do 6 km kopce zpátky na hráz a jel shánět do Bedřichova nový plášť). Ihned poté co jsme měli pocit , že navigaci v Jizerkách zvládáme s přehledem se opět ztratila skupinka zkratkařů a než jsme je našli, vyprázdnili několik náprsních lahví s jakýmsi divným hnědavým mokem (Božek hlásil, že to pálí doma v Irsku). Poté se před námi rozprostřel krásný výhled z hřebene Jizerek a konečně jsme dorazili k první hospodě. Tam jsem vychválil Romanovi kolo, aby se mu cca za 5 minut ve sjezdu vylomila sedlovka z rámu a musel zbytek trasy absolvovat ve stoje čímž oslňoval okolo jedoucí sličné Bikerky (manželka promine ...). Poté co přežil i Tomáš S. hrůzně vypadající pád na panelovce a naše ošetřovací pokusy , se naše grupa dostala na hráz Protrženky a poté na Čihadla a už jsme se přiblížili vysněnému večírku. Po nezbytné očistě a další večeři u "Fajnového" číšníka se naplno rozběhl večerní program. Pokusil, se nám ho sice zkazit Paroubek svým bezva projevem , ale nepovedlo se. Po kytarovém vystoupení přiležitostného tria D+M+D jsme přešli na Karaoke. Překvapivě poté co Richard zapnul Karaoke show v Bedřichově zkoušeli odpojovat elektrický proud a zacpávat si uši vatou... Nepomohlo jim to ... (Já třeba jsem si to dost užil ...) No nějak se rozkecávám ... Více je vidět z fotek, které dám na web ...

V neděli ráno jsme opět sedli na naše oře a hurá na Ještěd ! Po pomalém rozjezdu se opět jako vždycky proměnil poklidný výšlap v regulérní závody našich hoňáků a nahoře jsme vše dořešili u grogu, rumu, piva a řidiči u čaje. Po dojezdu jsme se rozloučili s Blankou a Liborem , kterým patří velký dík za lokální organizaci, zatlačili jsme slzu a rozjeli se k domovům. Takže vivat Akce Skalpelteam 2006 Jizerky "bez bab" !!! Opět jsme byli nejlepší !!!

Jizerky - moje dojmy

Ahoj všichni členové!
Tak jsem byl minulý týden na dva dny na školení v Jablonci takže jsem nelenil a po práci jsem se pokoušel najet alespoň část naší trasy. Zde jsou moje dojmy. Penzion je luxusní, myslím že takový jsme si ani nezasloužili.... Správcová je bezvadná, (má ráda slivovici - nechci napovídat ...) . Čeká nás poměrně náročná pěkná trať po šotolině a panelech, minulý týden byla ještě částečně neprůjezdná pro popadané stromy a sníh , ale doufám, že se to do odjezdu stihne odklidit. V pátek máme večeři zabukovanou v protější hospodě , chce to ale dorazit nejpozději do 21.00 hod. Máme snídaně v penzionu a na večeře budem chodit do hospody naproti.
Návrh - správcová je ochotná nám připravit pohoštění na plánovanou dlouhou sobotní noc, takže bych vybral na osobu asi 100 Kč při příjezdu na místo na nějaké studené mísy. Má tam lahvové pivo Gambrinus i Pilsner Urquell a pokusí se sehnat na sobotu bečku abychom měli čepované ...
Pokud máte jiné nápady pište nebo protestujte jiným způsobem. Jinak ty mísy objednám během příštího týdne.
Dále nám nachystá mapy jizerek zdarma .
Nevím jak vy ale já opět vidím dost dobře ...

Autor Šela maratón, Helfštýn, 6.5.2006

Přátelé, kamarádi. Hovoří kapitán.
Ahoj všichni.Pokud jste se domnívali, že jsem odešel navždy a tudíž místo kapitána je nyní volné, musím vás všechny zklamat. Jak již bylo před lety stanoveno, místa ve vedení týmu jsou doživotní a my s prezidentem na tom nehodláme nic měnit.
Dovolte mi touto cestou vyjádřit velký dík prezidentu Dubnovi za mnohdy nedoceněné organizační úsilí se všemi proběhlými i chystanými akcemi.
Nejbližší akce, která se chystá je přejezd Jizerek – pracovně zvaný po stopách jizerské padesátky. Účast je bohatá a slibuje velký sportovní i kulturní zážitek.
Za všechny vás jsem se obětoval a zahájil „závodní“ MTB sezonu účastí na letošním Autor Šela maratónu na Helfštýně. Letos byla akce spojena s několika novinkami. Tou zásadní bylo vypsání tratě 54 km, kromě klasické dlouhé 91km. To dalo příležitost řadě nerozježděných bikerů po dlouhé zimě zkusit ostrý závod. Tak jsem se hned na krátkou (potupně zvanou Junior) nominoval. Celkem se na dlouhé i krátké trati sjelo na Helfštýn kolem 1500 bikerů. Celý den slunce, ale trať samé bláto. No a nyní osobní dojmy. Velmi eufemisticky řečeno, čekal jsem, že jsem v lepší kondici. Od nějakého 30km jsem jel s prakticky trvalou nauzeou (pro nezdravotníky – chtělo se mi blejt). Ale pořadatelé letos na startovní čísla umístili plná jména závodníků. Před závodem jsem to hodnotil jako výborný nápad, ale když jsem si potom představil, jak na trati zvracím plným jménem na plné pecky tak jsem to rozdýchal. No nakonec jsem se na ten Helfštýn vyhrabal, ale jednou je jisté – jak již pravil starý biker Lenin – jezdit, jezdit, jezdit. Na hradě už pohoda, silná reprodukovaná hudba, hostesky, pivo, jídlo, všude barevné dresy. Tam se mi vrátila skvělá nálada. Všechny útrapy byly zapomenuty.
No a nakonec velká osobní satisfakce, doma mi moje žena řekla, že na mě oceňuje jiné kvality, než umístění v celkovém pořadí.
Mějte se fajn, bikujte. S řadou z vás se uvidíme na výjezdech a já se ozvu cca za 3 týdny s reportáží z Krále Šumavy 2006.

Zdraví kapitán Tomáš Miča28.4.2006
Jizerky

akce důležité info : do Jizerek odjíždíme okolo 16 hodiny od Atlasu , doprava je individuální, posádky domluvíme akčně na místě. Kola veze IVECO - nakládáme v pátek u Impromatu (42.budova vedle nemocnice ) . Máme tam ubytování se snídaní, na večeři máme domluvenou hospodu naproti penzionu. Vemte sebou více lahví na pití, po cestě není možné doplnit vodu a pojedem asi 70 km takže doporučuju asi 2 litry na hlavu.již zase fungují stránky penzionu : https://www.bedrichov.cz/cesky/infocentrum/ubytovani-detaila9e4.html?id=55

Důležité : doufám, že před odjezdem půjdete všichni k volbám, heslo STOP Paroubek ! ( sorry za tu agitačku , ale nemohl jsem si pomoci ...)

28.3.2006 mapa trasy Jizerky 2006

2.3.2006 akce 2006

Ahoj všichni členové !
Pro rok 2006 chystáme pro Skalpelteam tyto akce :

1. tradiční první víkend v červnu 2.-4.6. - Akce Jizerky 2006 (pozor tradičně "bez bab" !!) , ubytování máme zablokované (celou chatu ) v Bedřichově v penzionu Serpentino, cena 350,- osobu se snídaní, možnost i objednání večeří, chystáno taktéž grilování masa atd. možno nahlédnout na protější penzion - náš je stejný zrcadlově postavený viz.: https://www.bedrichov.cz/cesky/infocentrum/ubytovani-detail.php?id=55

2. Akce Korutany 2006 - 5.-9.7. , ubytování u Petra Kožely v penzionu ve Flatachu, máme zablokovaný celý penzion, o ceně jednáme, (bude jistě příznivá), v plánu výjezd na Moeltallský ledovec, Grossglockner ze strany od Heiligenblutu atd. program bude ještě upřesněn.

Prosím všechny, kdo již vědí, že se chtějí akcí zúčastnit, aby mi dali emailem vědět. Finance na obě akce budeme vybírat vždy cca 4-6 týdnů předem.

pesident

21.1.2006 SKALPELTEAM CUP

V sobotu 21.ledna jsme pořádali tradiční lékařský hokejový turnaj Skalpelteam CUP 2006 s tradičním obsazením. Přijeli naší přátelé z Jablonce a Prahy. Ze Zlína jsme sestavili dvě mužstva - Skalpelteam a Dreamteam II. Po rozbruslení s medvídky Hamé a dětmi začly líté boje každý s každým. Velké nasazení časem vystřídala mírná a poté větší únava materiálu, ale stále zůstala  úroveň vysoká. Nakonec o jediný bod zvítězili borci CSKA Jablonec před naším týmem , Dreamteamem II a Pražskými Tigry. Turnaj proběhl díky laskavosti HC Hamé za sponzorské podpory BBraun a Sally Sportu. Zdar dalšímu ročníku ! Fotogalerie se zde brzy objeví... Reportáž z turnaje byla odvysílána na EF TV 24.1. v 18.49 hod.je možno ji shlédnout na stránkách Emurfilmu.

22.7.2005  BORMIO

Období cyrilometodějských svátků jsme využili trochu po svém. 18 nadšenců se v sobotu (v době maximálních dopravních špiček cestou do přímořských letovisek) vypravilo opačným směrem - pokořit svahy pasů okolo Bormia. K tradičním účastníkům z řad Skalpelteamu se tentokrát přiřadily nové posily (viz."Mistři" - kdo byl, ví o čem mluvím) a všichni jsme se po různých cestách nakonec sešli v pensionu Edellweiss v Isolacciu řízeném zcela šílenou Italkou. Ráno se vyvedlo a tak jsme vyrazili na Stelvio. Už po cestě se nám zdálo v okolí Bormia trochu moc velké nadšení pro motocylistiku. Cestou na Stelvio nás zarazily policejní uzávěry pro auta a začali jsme si užívat přítomnosti asi 5000 nebo i více srážejících se motorkářů. I přesto většina překonala sebe motorkáře i Passo dello Stelvio 2758m. Druhý den jsme vyrazili na cestu přes Passo Cancano okolo jezer v Livignu a domů přes passo Foscagno. Výlet byl moc pěkný i když na účastnících se již začala projevovat únava. Tuto jsme setřásli v následujícím společenském večeru ukončeném až šílenou majitelkou pensionu. Následně nás zradilo počasí takže jsem odcestoval do švýcarska na další pasy, ale zbytek borců ještě odpoledne vystoupal do stanice lanovky Bormio 2000 a několik odvážlivců překonalo i pověstné Passo Mortirolo . Fotky po zpracování zařadíme do archívů "Best of SKALPELTEAM" pár fotek je již na stránkách Cykloshopu : viz: https://www.cykloshop.cz/galerie/galerie.php3?co=2005-bormio

Zdar dalším akcím !

2.5.2005 "52" České spořitelny

Přátelé kamarádi, o víkendu v sobotu 30.dubna jsem se přesunul do Brna-Medlánek na sportovní letiště, že zde v lehkém tréninkovém tempu odjedu "52" České spořitelny. Podobně smýšlelo cca 700 bikerů z celé republiky. Počasí opět suprovní, prakticky ideální letní den. Atypické pro tento závod je to, že se jedou 2 okruhy po cca 25km. Celkové převýšení asi 1500m. Trať poměrně pěkná, sice jen nahoru a dolů, ale hodně rozbitá, takže se mi ještě teď třesou ruce. Navíc zrádnost 2 okruhů se ukázala při prvním průjezdu Startem a Cílem, kdy jsem si vážně položil otázku, zda to co mám za sebou chci absolvovat ještě jednou. Přesto, že jsem si odpověděl záporně, tak z neznámého důvodu jsem pokračoval do dalšího okruhu. Nevarovalo mě ani to, že se proti mě vracela řada jedinců, kteří si sice pozdě , ale přece uvědomili, že jednou jim ten okruh bohatě stačil. Takže jsem spolu s dalšími masochisty dojel opět do cíle a po několika hodinách, kdy konečně odezněla poměrně výrazná nauzea ( pocit na zvracení - pozn.překl.), jsem zažil i pocit satisfakce. O tom že trať nebyla úplně jednoduchá svědčí i to, že to ze 700 jedinců asi 150 zabalilo. Takže pokud se urovná vnitřní prostředí včas, tak v sobotu 7.května vzhůru na 87km Author šela maratonu na Helfštýně. Zdraví kapitán Tomáš Miča.

19.4.2005 Chřibská 50

Přátelé, kamarádi. Hovoří kapitán.

Tak jsme to spustili. Ve dresu Skalpelteamu jsem za vás za všechny zahájil soutěžní sezonu. V sobotu jsem se zúčastnil Chřibské MTB „50“ . Vzhledem k tomu, že zima byla dlouhá, tak se ke Kroměříži sjelo téměř 500 nažhavených bikerů včetně řady reprezentantů. Rosničkáři se opět spletli, takže nás čekal nádherný, téměř letní den. Trasa byla nakonec vzhledem k problémům se vstupem na soukromé pozemky zkrácena na 42km s převýšením 900m a byla garantována jako jezdivá a rychlá. Sedělo to přesně. To se ukázalo jako zrádné, jelikož jsem podlehl dojmu, že mám něco natrénováno a prvních 20 kiláků jsem lehce držel tempo s 60 kilovými hošany s oholenýma nohama a v barevných dresech. Potom se mi ale nečekaně začalo ve svalech oproti mému očekávání objevovat míst glycinu či karnitinu úplně jiné svinstvo a to laktát a došlo k výraznému nepoměru mezi chtěním mozku a plic a aktuální možností nožiček. Takže šlachouni mi poodjeli a mé tempo ve druhé půli se výrazně zredukovalo. Takže s umístěním rozhodně tentokrát výrazná nespokojenost, ale jinak vydařená sobota. Jelikož se termín první brutálnější akce blíží (Šela maraton počátkem května) je potřeba spolu s kolegou bikerem Leninem jezdit, jezdit, jezdit. Přeju vám hezké počasí a těším se na první společný výjezd.

Tomáš Miča.

5.2.2005 SKALPELTEAM CUP

Pořádali jsme další ročník hokejového klání lékařských družstev. Tentokrát se zúčastnili borci Jablonce, FN Praha, a dvě družstva Skalpelteamu a Zlína II. Bohužel se nezůčastnilo družstvo FN Hradec Králové do kterého jsme vkládali značné naděje... Po tradičním zahájení - bruslení fanoušků a rodinných příslušníků tentokrát okořeněné účastí medvěda Hamé jsme zahájili turnaj. V Fair-Play duchu jsme postupně porazili všechny soupeře a tak jsme obhájili loňský úspěch. Na dalších místech se objevila tato mužstva -  2. místo FN Praha, 3. místo Jablonec nad Nisou, 4. místo Zlín II. Všem účastníkům děkujeme a již chystáme další ročník. V neposlední řadě děkujeme našim sponzorům - HC Hamé, B.Braun medical, Sally Sport Zlín. (fotografie na stránkách Skalpelteamu.)

SKALPELTEAM CUP

5.2. od 13.30 hod pořádáme tradiční hokejový turnaj lékařských mužstev SKALPELTEAM CUP. Tohoto klání se účastní srdnatí muži v hokejové zbroji přijíždějící ze všech koutů naší vlasti. Letos přijali pozvání CSKA Jablonec nad Nisou, FN Praha a FN Hradec Králové kteří poskládali to nejlepší co momentálně mají na hokejovém lékařském trhu k mání. Doufám, že hokejové líté boje budou opět ozdobou naší letošní zimní sezóny !!! Po bojích se přesuneme do HOCKEY baru na Lesní čtvrti , takže nás můžete přijít povzbudit i tam.

Beskydtour 2004

Zdar hoši.Členové Skalpel teamu Ryška,Boháč hlásí úspěšnou absolvaci cyklomaratonu-Beskydtouru.Jelo se tuto sobotu, 85 kilometrů v brutálním Beskydském terénu,nahoru a dolů po opravdu svinských cestách.Horších dolů než nahoru.Dlouho jsem nebyl vytřesen takovýmto způsobem.Odměnou byly monumentální výhledy dolů do údolí, a po projetí cílem i onen "dobrý pocit". Beskydy jsou fakt krásné.Navíc nám vyšlo počasí,takže jsme si užívali cyklistiky.Ke konci jí bylo až nad hlavu.Co se mě týče,kvitoval jsem menší počet účastníků,takže na trati prakticky vůbec nevznikaly tlačenice dobře známé z jiných cyklomaratonů.Takže ať příští rok zkropí posvátnou horu Radhošť pot vícera členů našeho teamu.

Zdraví bohac.

Drásal 2004

Přátelé, kamarádi.
Hovoří kapitán.

Tak máme za sebou Drásala 2004. Nutno říci, že letos byl opravdu výživný.Počasí v této sezonně klasickému bikování příliš nepřeje a to se projevilo jak na účasti tak na kvalitě trati. Sobota 3.7.2004 sice vyšla jako poměrně velmi pěkný slunečný den, ale trvalé deště z minulých týdnů s tratí provedly svoje. Takže na start se (zatím dle neoficiálních informací) postavilo něco kolem 800 bikerů a mezi nimi i dva masochisté ze Skalpel teamu - Richard Kocourek a Tomáš Miča. Co se týče mé osoby, tak přesto že jsem jel pomaleji něž loni, tak jsem s výsledkem velmi spokojen a kromě "drobné" krize na mezi 85-90km (Troják-Pardus) jsem neměl vážnějších potíží. Můj obdiv má
však Richard, kterému už před první občerstvovačkou na Tesáku (33km) odešla v blátě přehazovačka a nemohl přehodit nahoru. Mohl jet tedy jen z kopce - což na Drásalovi není zrovna převažující směr. V situaci, kdy jako první a logické řešení se nabízí na celý letošní ročník (dámy prominou) vysrat, tak Richard obětoval cca 30 minut, provedl provizorní opravu a za ztížených podmínek dojel v limitu do cíle. Klobouk dolů. Dále už následovaly jen pozitiva a sociální jistoty - obdiv žen, dětí a příznivců. Odměny, ovace, etc,etc. Takže jsme spokojeni. další výztuhu svého ega jsme úspěšně absolvovali a těšíme se na další výzvy.

Všem členům a příznivcům Skalpelteamu přeju hezké prázdniny a klidnou dovolenou.

21.5.04

Milí bikeři Skalpelteamu, hovoří kapitán

Sice se zpožděním (zaviněným pochopitelně intenzivním tréninkem) ale přece Vás všechny chci informovat, že sezona již běží na plné obrátky. Dokladem budiž první závod, kterého se někteří z nás zúčastnili. Vstup do EU jsme v sobotu 1.května spoluoslavili potýráním masa na tradičním Šela maratonu na hradě Helfštýně. Oproti nepřízinivé meteorologické předpovědi se ze soboty vyloupnul nádherný slunný a teplý bikerský den. Celkový dojem byl v průběhu dne lehce „modelován“ brutálními bezmála 90km na kopcích okolo Helfštýna.

Seznam účastníků: za Skalpel team - Boháč, Ryška, Miča a dále dva spřízněnci a navíc kolegové dr.Martínek (ortoped ze Svitav) a dr.Mosler (gynekolog z Boskovic)

Nutno čestně říci, že tentokrát nás (mě tedy zcela jistě) do cíle donesly spíše mimořádně vyvinuté morálně volní vlastnosti, než samotný sportovní výkon.O náročnosti akce svědčí i to, že z téměř 1300 účastníků kolem 250 do cíle nedojelo. Takže hlavním vítězstvím toho dne bylo vítězství nás samotných nad sebou. Další důležitou informací pak je, že dno našich sil je výrazně hlouběji, než se sami domníváme. To mi potvrdil cca na 78 kilometru ve druhém stoupání na hrad Helfštýn i neznámý kolega s číslem 1086, nerušeně si zvracející iontový nápoj a sojovou tyčinku.

S dalšími postřehy a zážitky se ozvu za necelé 2 týdny, kdy se velmi početná skupina našich členů i přízinivců chystá do Klatov na Krále Šumavy.

Přeji Vám všem další úspěchy a mnoho najetých kilometrů

Tomáš Miča

23.4.2004 akce ZEUS

Sezona byla oficiálně zahájena ! Hrstka členů Skalpelteamu se sešla v restauraci ZEUS ve Štípě, kde jsme prodiskutovali závažné problémy spojené se začátkem sezóny a rozhodli jsme, že bude opět úspěšná ! Jako nový účastník byl seznámen s členy týmu Walter Stocker - náš člen ze Švýcarského LUZERNU. Na kole se osvědčil a vytrval i v náročném stoupání na vrchol Hvozdné . Jen tak dále !

16.2.2004

Všechny Vás zvu na letošní akci Donovaly 2004 v termínu 4.-6.6.2004.

Potřebuju závazné přihlášky se jmény rodnými čísly čísly konta, mírami přes prsa atd.atd.

Akced je plánována jako třídení sportovně společenské setkání. Pojedem 4.6. odpoledne od nemocnice Atlas jako loni, přejedem do Donoval.

V sobotu ráno se vydáme na asi 80km dlouhý výlet z Donoval do Ulanky po hlavní silnici, poté stoupání na Španiu dolinu, dále na hřeben Šachtičky prudkým stoupáním, odsud po hřebeni na osadu Polianka, odsud dále po hřebeni přes Baraniu hlavu, Kečku do sedla Hladlanka pod Kozím chrbátem do Hiadělského sedla, odsud již po zpevněné cestě sjíždíme do Korytnice kůpele a odsud po hlavní silnici stoupáme zpět na Donovaly. Cesta vhodná spíše pro horská kola. Poté odpoledne návštěva termálních lázní Bešeňová již busem.

Neděle :

Z donoval po hlavní silnici do osady Motyčky, odsud po¨šotolině stoupáme do sedla pod vrcholem Šturec, odsu sjíždíme do Vyšné Revůce, zde již po vedlejší silnici do Nižné revůce Liptovské osady a odsud po hlavní silici stoupáme zpět na donovaly - délka asi 50 km.POté na cestě domů opět lázně Bešeňová.

Autor trati si vyhrazuje právo na jakokoliv změnu bez předchozího ohlášení.

Přihlášky mi posílejte co nejdříve !!!

J.Duben

14.2.2004 : Na zimním stadionu Luďka Čajky ve Zlíně jsme pořádali tradiční turnaj lékařských hokejových družstev letos pod názvem Skalpelteam CUP. Pozvání přijala tato skvělá mužstva - CSKA Jablonec nad Nisou, VFN Prague a Bata Hospital Zlin. Po rozbruslení naší drobotiny jsme nastoupili a hned v prvním zápase jsme deklasovali ještě se zahřívající tým VFN 8:1. V druhém zápase jsme nastoupili proti velmi silnému soupeři CSKA Jablonec. Proti favoritovi a obhájci loňského prvenství jsme potvrdili nárůst formy a vyhráli jsme 4:1 . Na závěr jsme nastoupili proti silně motivovanému týmu  Bata Hospital Zlín. Tento zápas se ukázal jako pro nás nejtěžší jelikož konzumace během dne nám již trochu svazovala nohy. Přesto jsme však nakonec po lítém boji i s množstvím emocí z obou stran, nicméně v duchu Fair Play  dokončili spanilou jízdu turnajem a zvítězili jsme 4:0. Všechna ostatní mužstva se ovšem navzájem porazila a tudíž dosáhla rovnosti bodů. Všechna by si zasloužila být na 2.-4. místě, ale toto pravidla nedovolují, tudíž nakonec jsme použili pravidlo minizápasu a pořadí vyšlo následovně - 2.místo CSKA Jablonec, 3.místo VFN Prague a 4.místo Bata Hospital Zlín. Všem soupeřům blahopřejeme k předvedené hře a těšíme se na další ročník. Dále touto cestou děkuji našim sponzorům HC Hamé Zlín www.hokej.zlin.cz , Ranči Kostelany www.kostelany.cz , a DONJOY www.smith-nephew.com/cz/index.jsp

J.,Duben

11.12.03 Výroční členská schůze

V restauraci U Barcuchů proběhla za poměrně slušné účasti 20 členů Skalpelteamu výroční členská schůze. Za plné podpory australského Cabernet Sauvignonu ročník 1999 jsme ve dvou přednáškách zhodnotili loňský velmi úspěšný rok z pohledu člena a vedení Skalpelteamu. Naše skvělé výsledky (viz. níže) hovoří za vše. Dále jsme si promítli filmy z Grossglocneru a letecký záznam z letošního Drásala. Později večer došlo k několika závazným rozhodnutím na úrovni nejužšího vedení: závod na rotopedu v ambulanci dr.Karlíčka , účast na Drásalovi, Králi Šumavy atd. Uvidíme jestli cyklistický zápal po vystřízlivění malinko neupadne. Ocenili jsme práci sponzorů - Petra Kožely a Zdeňka Kohoutka, kteří bohužel nemohli být přítomni přednáškám, nicméně ostatními členy jim bylo tlumočeno rozhodné DÍKY a Stále vpřed !!! Již teď se těšíme na další ročník.

4.12.03 Hokej Jablonec

Někteří členové našeho teamu jsou opravdu všestranní - s velkým nasazením lidských sil jsme se zúčastnili tradičního hokejového klání v Jablonci. Mezi 4 vysoce motivovanými teamy jsme se opět neztratili . Zvítězili jsme v prvních dvou utkáním nad domácími borci z Jablonce a pak nad Doksy. Ve finálovém duelu však již nám patrně vinou dlouhé cesty docházely síly a tak jsme čestně prohráli s Mladou Boleslaví. Nicméně v následném kulturně společenském programu konaném v hospodě zvané Pakáž - viz fotky v galerii jsme byli jednoznačně nejlepší .Těšíme se na další ročník a jsme pozváni soky z Boleslavi na turnaj Tomáše Zelenky do Nymburka v březnu 2004.

9.11.2003 Volejbal

Zúčastnili jsme se dobře obsazeného volejbalového turnaje pořádaného RZP Zlín. Po lítém boji ve skupině následně v semifinále a finále jsme všem pochybovačům ukázali sílu Skalpelteamu - všechny soupeře jsme přehráli rozdílem třídy - nikdo si neudělal ani set !!! Vivat a těšíme se na další ročník !!! Čekám na fotky poté budou v galerii.

8.9.2003 Grossglockner II

V pozměněném složení jsme v letošním roce podruhé zdolávali vrchol Grossglockneru. Se členy Skalpelteamu ( Kožela, J.a J. Hegmonovi,.Gatěk,.Duben) jeli tentokrát i další schopní vrchaři a srdcaři - Komrska, Gavlas,  Vozdek, Janečka, Lednický, Valek. Kopec byl opět na svém místě. Vyjeli jsme za chladného počasí z Fuschu okolo 10.00 a rozpoutal se lítý boj o prvenství. Někteří z favoritů ( Janečka) zvolili špatné zpřevodování, takže boj o prvenství se zůžil na dvojici Gavlas a Komrska. Za nimi bojoval Kožela a Duben, následováni Hegmonem mladším , starším a Vozdkem. Okolo 2000 m se začal lámat chleba . Nejdříve pro zdravotní vleklé problémy s kolenem odpadl z vedoucích pozic Duben, pak přišly velké chvíle Hegmona mlašího který se přehnal jednak okolo tuhnoucího Dubna, ale dokonce před vrcholem předjel i jednoho z velkých favoritů Koželu. Takže na prvních místech se umístili ve výborných časem Gavlas (1.32 hod !!!), Komrska a Hegmon mladší. Následování Koželou, Vozdkem a Hegmonem starším, Dubnem, Janečkou, Lednickým, Valkem a Gaťkem. Po těchto lítých bojích na rozhodujícím kopci jsem si dali dobrou gulášovou polévku a pokračovali (již beze mě) ve zdolávání dalších dvou vrcholů. Zde potkala nehorázná smůla Gaťka který měl defekt nejdříve na zadním kole a poté dokonce při sjezdu na předním kole svého biku. Druhý defekt se neobešel bez pádu, ale vše dopadlo dobře - pouze množstvím odřenin a prokletím ráfku do horoucích pekel. Zde je třeba ocenit zvláště to, že i se zraněním Gaťek dokončuje celou trasu. Gratulujeme !! V hospodě na Franc Josef Höhe nás pak čekal zasloužený povidlový knedlík ve vanilkové omáčce a pak již sjezd do chaty. Večer byl předán Petru Koželovi Diplom Prezidenta Skalpelteamu pro nejlepšího sponzora lékařské cyklistiky za rok 2003. Po těchto slavnostních chvílích již náš čekal jen bazén a rozjímání při skleničce vína ( no bylo jich trochu víc ) a druhý den odjezd domů.

27.7. Čertovy skály

101 km na Čertovy skály - Lidečko, okr. Vsetín

V malém ale výkonném složení: Jiří Kolář, Richard Kocourek, Tomáš Zmydlený jsme zdolávali hřebeny Vizovických vrchů. Start celé akce byl individuální, v Otrokovicích a Ludkovicích, sraz potom u Orlího hnízda (Pindula), a u pramene sv. Františka pod Maleniskem (Provodov). Úvod cesty vedl do sedla Komonce (672 m.n m.) což je nejvyšší hora v okolí Luhačovic. Dále po "modré" přes Slavický kopec (621 m. n m.) a úžasný sjezd k hájovně nad Horní Lhotu. Sjezd ze Slavického kopce doporučuji, je to nádherný zážitek. Po loňských opravách, je cesta opět ve výborné kondici, a dá se opravdu valit "kláda" až k hájovně. Od hájovny po cyklostezce 5056 směr na Vizovice. Za prvním stoupáním je potřeba odbočit z cyklostezky a pokračovat nahoru do hřebene Vizovických hor na vrch Klokočí (622 m. n m.) Technický terén, plný mírných stoupání a sjezdů vede na Chladné studně kde nás přivitala početná skupina fanoušků bouřlivým potleskem(některé fanynky se s námi dokonce i fotografovaly), a k vrcholu Doubrava (676 m. n m.). Pod Doubravou se hřebenová "modrá" protíná s cestou z Loučky do Vizovic. Tady jsem musel své kolegy opustit, protože lehké pláště které jsem zvolil nebyly na další pokračování v terénu vhodné. Po této své zkušenosti doporučuji všem pořádné pláště do terénu. Na písku, blátě a mokrém jehličí jsem do kopce hrabal a z kopce klouzal. A toho jsem měl po úvodních 20 km opravdu plné zuby. Pokračoval jsem po silnici až do obce Lidečko. Hlavní část teamu (Ríša a Jirka) jeli po hřebeni Suchý vrch (693 m. n m.), Rovné (702 m. n m.) až na Klášťov (753 m. n m.) to byl také nejvyšší vrchol celé cesty. Technicky velmi náročná trať plná kamení a bláta kolem vrcholu Hůrka (634 m. n .m) je zavedla nad údolím s příhodným názvem PEKLO k vrcholu Bařinka (716 m. n m.) kolem Lačovských skal (Vrátnice 680 m. n m.) na vrchol Krajčice (729 m. n m.) a poslední Kopce (699 m. n m.) se sjezdem k Čertovým skalám. Tam jsme ve stínu horolezců nafotili vrchařské snímky. Po krátkém občerstvení na 50 km v místním motorestu (Motorest u Čertových skal - Lidečko) nás čekala cesta zpět. Můj obdiv patří Jirkovi, který profesionálně jsel schody do pivnice (asi 12 schodů) na kole. Všichni hned pochopili, že dorazili bikeři.(jediný biker od bláta byl ovšem jen Ríša-všichni jsme se divili jakou cestou vlastně jel.2prelety pres přední řidítka totiž směřovaly vždy do suchých prostorů Vizovických lesů) Zpáteční cesta vedla přes obce Lužná, Pozděchov a Bratřejov směr Vizovice,a po vzoru Tour de France se nám podařilo podstatně zlepšit okamžitou rychlost po rovných úsecích až na 42km/h. Po stoupání zeleným údolím a sjezdu do Ludkovic jsme na tachometru natočili krásných 101 km. Příště uvítáme další členy Skalpel Teamu na naší vyjížďce.

Tom Zmydlený + Ríša Kocourek

21.7. Javořina

Zdar všem členům Skalpelteamu. Jak již jsem avizoval minulý týden,uskutečnilo se v neděli 20.07.2003 pokoření 962m vysokého vrcholku Velké JAvořiny. Start byl individuální a členové se sjížděli ze všech koutů naší překrásné Jižní Moravy. Oficiálni sraz se nám podařilo zesynchronizovat v 11hod na výpadovce směrem na Nivnici, kdy někteří z účastníků výjezdu měli v nohách již přes 30km trati. Počasí na celé trati připravilo opravdu tropickou atmosféru a naším největším přáním bylo vyměnit rozpálený asfalt za vlhké lesní stezky Bílých Karpat. Vrcholku Javořiny jsme dosáhli okolo 13hod a společně
se slovenskými "braťjami" nás na Javořině přívítala i všudepřítomná sít mobilního operátora ORANGE. Po nezbytných formalitách, odesílaní sms a fotodokumentaci nás čekal 13km sjezd do Horního Němčí. Ve Slavkově se uskutečnila návštěva místního restauračního zařízení a záchrana všech členů výpravy oroseným Kozlem. Výlet to byl super,sluníčko si výtvarně pohrálo s pigmentem na všech končetinách našich těl.Celkem jsme v neděli najeli 90km,což je úctihodný výkon jediné členky výpravy Zuzanky, která i při představě,že bude držet tempo s ostřílenými bikery, nenechala se touto skutečností absolutně znervóznit a v samotném sjezdu do Horního Němčí nám v plné parádě předvedla plné souznění se svým MTB Merida. Odnesly to jenom moje nohy plné bodláků od ostružin při odklońovacím manévru v pravotočivé zatáčce.Sportu zdar.
Richard Kocourek

20.7. Dema bike maraton Přes tři vrchy Vysočiny

19.7.2003 10.45 hod., Horní cerekev, Vysočina, Česká republika, Střední Evropa.

S Kapitánem se stavíme odvážně na start 50 km dalšího Bike maratonu letošní sezony. Za účasti 250 převážně profi závodníků v naší kategorii vyrážíme v hromadném startu na neznámou trať přes 3 vrchy Vysočiny. Stavitel tratě nás vede přes hory, doly, močály a křoviska, ale vlajka Skalpel teamu vlaje vysoko. Tomáš se drží na rozhraní první a druhé stovky závodníků a já ho jistím zezadu. Po nezbytném intermezzu - kapitán Tomáš resuscituje závodníka před ním, a president (já) sjíždí z trati a se skupinou závodníků před ním lehce bloudí jihočeskými vesnicemi (najel jsem "schválně" asi asi o 5 km víc) se postupně v úmorném vedru blížíme k cíli. Stavitel na konci chystá ještě jedno zrádné překvapení - posledních 5 km před cílem je vedeno lesem přes kořeny takže již necítíme ani zápěstí, nakonec dojíždíme ve velmi dobrých (náš subjektivní názor) časech. Tom 2.37 hod  a já asi 10 minut za ním - v cíli nás již čeká zasloužená klobása a pivo (vlastně limo). Mimochodem vítěz má 1.58 hod - zbabělec!

Jiří Duben, president Skalpel Teamu

16.7. Baltači

Výjezdní zasedání SKALPEL Teamu.

Poslední akcí našeho týmu před vypuknutím dovolenových radostí se stalo výjezdní zasedání, které se uskutečnilo v restauraci Baltaci v Napajedlích dne 10.7.2003.

Prezenční listina: Erika Vencelová, Jitka Kouřilová, Eva Barboříková, Slávka Borková, Božek Dudešek, Tomáš Miča, prim.Jiří Gatěk, prim.Roman Kučera a prim.Ivo Gerych, Tom Zmydlený a Ríša Kocourek

Provedli jsme zhodnocení dosavadních aktivit a nastínili další cíle a povinnosti našeho sdružení. O pohoštění se postaral místní personál a je třeba říci, že s přibývajícím časem stoupala naše spokojenost s ním. Kolem 20 hodiny jsem se potom odebrali na cestu do Zlína. Ta probíhala velmi poklidně, ale vzhledem k tomu, že během této zpáteční cesty vyvstaly ještě některé důležité problémy, několik členů SKALPEL Teamu považovalo za rozumné, neodkládat jejich řešení na čas po prázdninách a přímo na místě, v restauraci Pod lipami ve Zlíně dokončilo jejich vyřešení. Teprve poté mohlo být výjezdní zasedání vyhlášeno za ukončené.

Tedy ještě jednou klidné prázdniny a mnoho najetých kilometrů.

14.7. Drásal :

Drásal 2003 Holešov, Žopy - 5.7.2003

Dne 5.7.2003 jsme se ve složení Jiří Boháč, Petr Čekal, Richard Kocourek, Tomáš Miča, Radek Ryška a Tomáš Zmydlený postavili na start 10.ročníku nejobtížnějšího cyklomaratonu v zemi a to holešovského Drásala. Čekalo nás 115km trati s převýšením 3500m. Nakonec kvůli počasí byla trať drobně upravena a tak naše computery ukázaly výslednou kilometráž někde kolem 125km. Startovní výstřel zazněl přesně v 7.45 hodin a celkem asi 1100 účastníků se vrhlo na trať. Každý svým tempem jsme začali ukrajovat z této porce.Trať ( pro většinu z nás důvěrně známá) nechystala tedy žádná překvapení, snad jen počasí si s námi poněkud pohrálo. A tak zatím co vítěz mohl v čase 5 hodin hovořit o suchém závodě, my jsme posledních cca 35km dojeli v neskutečném marastu a mokří na kost. Nicméně jsme překonali sami sebe. Technika vydržela i zmíněné bláto na poslední části a tak jsem se postupně dostávali do cíle.
Konkrétně tedy Petr Čekal - 7.52 hod, Jiří Boháč - 8.05, Tomáš Miča - 8.28, Radek Ryška - 8.33, Tomáš Zmydlený 8.45 a Richard Kocourek - 9.04.
Domnívám se, že výsledky všech jsou skvělé.

Dovolte mi tedy z pozice kapitána poděkovat za skvělou reprezentaci SKALPEL Teamu všem účastníkům extrémního Drásala a vyslovit přání, abychom se při jeho dalším ročníku sešli v ještě hojnějším počtu.

26.6. hovoří kapitán :

Vážení členové i přiznivci SKALPEL Teamu.

Dovolte mi, abych z čestné pozice kapitána SKALPEL Teamu, u příležitosti blížících se prázdnin, provedl krátkou bilanci.

Náš ryze amatérský spolek cyklistů má za sebou krátkou, ale o to bouřlivější historii. Z původně ojedinělých zoufalců, pro které  kolo ( tedy vesměs náhodná skládanice trubek a drátů) bylo do té doby pouze jednou z možností jak se dopravit do nejbližšího restauračního zařízení (a někdy i zpět) se během velmi krátké doby stal kompaktní celek vysoce ambiciozních sportovců, ktěří pokud nemohou jeden den vyjet do luhů a hájů, jeví vesměs regulerní příznaky abstinenčního syndromu. Sportovců, kteří preferují cubertenovské - účast je pěkná věc, ale počítá se jen vítězství. Sportovců, kteří dnes sedlají špičkové sportovní stroje o jejichž pořizovací ceně by mohl se slzami v očích hovořit nejeden rodinný rozpočet. Kolik krásných hraček našich potomků, kolik blůziček našich chápajících manželek padlo na oltář naší vášni. To už dnes těžko někdo spočítá.

Výsledky našeho snažení hovoří ale jasně. Hromadné pokoření Grossglockneru je potom nutným výsledkem stovek (tisíců ?) individuálně či ve skupinách najetých kilometrů. Ale sezona nekončí, ba co víc. Se začátkem prázdnin a blížícími se dovolenými se otvírají další netušené možnosti pro naše bikování.

Dovolte proto výhled do blízké budoucnosti. Za necelé dva týdny se početně dosud neuzavřená skupina členů SKALPEL Teamu vydá na 115km Drásalovského maratonu. Vesměs se jedná o jedince se sníženým prahem bolesti, vyhaslým pudem sebezáchovy a většinou také o aktivní masochisty. Další akce jsou nyní ve vyjednávání. Připravujeme několik společných výjezdů Teamu do blízkých restauračních zařízení, kde by se intenzivně pracovalo na finální podobě "kodexu člena SKALPEL Teamu". Kvalita členské základny, výsledky Teamu a rostoucí popularita nás k tomu zavazují.

Závěrem tedy dovolte popřát Vám všem (zejména pak vašim chápajícím partnerům) příjemně prožitou (cyklistickou) dovolenou a přežijeme-li Drásala, těším se na našich stránkách opět nashledanou.

Biku zdar.

Tomáš Miča

kapitán SKALPEL Teamu.

13.6. připravujeme se na účast na několika bike marathonech viz. www.cykloart.cz , nyní v červenci se zúčastní Tom Miča, Ríša Kocourek, Radek Ryška, Jura Boháč a Tom Zmydlený a možná další Drásala, dále v červenci bychom v hojnějším počtu absolvovali Dema bike marathon v Horní Cerekvi, takže pokud chcete, můžeme se přihlásit jako tým. Kdo ještě bude chtít dres Skalpel Teamu prosím napište mi co nejdřív na jiriduben@tiscali.cz , (odhad velikosti - já mám velikost L).

10.6.2003 Reportáž :

8.6.03 jsme se vrátili  z úspěšného zájezdu na Grossglockner. Po počátečních rozpacích po cestě z počasí - (Alpy nás přivítaly silným lijákem) jsme se vypjali k velkému výkonu. Ráno 7.6. jsme nasedli na kola a vydali se vstříc zatažené obloze a před námi byla zatím námi nezdolaná hora - nejvyšší vrchol hrdých rakouských Alp. Po rozjezdu k mýtnici jsme se rozdělili na hoňáky, zlatý střed a turisty. Hoňáci spolu závodili kdo zdolá nejvyšší vrchol jako první - nakonec to dopadlo následovně - jako první byl na Edelweisspitze 2571m Tomáš Zmydlený - měřený čas 1:28 minut, těsně následován Jiřím Boháčem a Ríšou Kocourkem. Následně jsme postupně dojeli my všichni ostatní. Po nezbytných vrcholových fotografiích viz. https://www.profi.zlin.cz/Fotky/2003_Grossglockner/ a zaslouženém pivu a gulášové polévce v prvním sedle jsme opět nasedli na naše biky a vydali se k dvojici zákeřných tunelů. Zde se již počasí trochu kazilo - převalovaly se zde chuchvalce mlhy a projížděli jsme okolo vysokých hradeb sněhu přes oba tunely. Po projetí druhým tunelem - Hochtortunnel ve výšce 2504m se nám Alpy ukázaly v celé jejich kráse, vyšlo mezi mraky sluníčko a prozářilo nám krásný 8 km dlouhý sjezd do posledního sedla. Zde jsme se opět převlékli a vydali se k poslednímu cíli - Franz Josef Höhe k ledovci ve výšce 2369 m. Tam jsme dorazili po cca 4 hodinách čistého času stráveného na kole. Vzhledem k tomu, že se počasí začalo kazit i přes naší pochopitelnou euforii jsme se oblékli a vyrazili na krásný sjezd k cíli cesty do Heiligenblutu 1301 m. Cesta zpět byla ve znamení oslav nádherného cyklistického zážitku a již se těšíme na další cestu. Poděkování patří organizačnímu výboru a taktéž firmě Impromat computer s čele s RNDr. Petrem Koželou, která nám zapůjčila doprovodné vozidlo.

P.S. kluci pokud máte něco co by jste chtěli zde publikovat z cesty - napište mi na moji emailovou adresu jiriduben@tiscali.cz

7.6.2003    Výjezd na Grossglockner.

Seznam účastníků : MUDr. Jiří Duben, MUDr. Tomáš Miča, MUDr. Roman Kučera, MUDr. Bohumil Dudešek, MUDr. Miroslav Adámek, ing. Miloslav Muselík, MUDr. Radek Ryška, MUDr.Jiří Flégl , MUDr. Lukáš Hnátek, Richard Kocourek, Bohumil Dovrtěl, ing. Tomáš Zmydlený, Gustav Rožnovják, Milan Vala, ing. Rostislav Oharek, MUDr. David Rumpík